برترین بازی های نقش آفرینی

بازی The Witcher 3 Wild Hunt

سومین نسخه از سری بازی‌های ویچر را باید یکی از بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ بدانیم. این بازی زیبا در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی با استعداد CD Projekt Red عرضه شد. سری بازی‌های The Witcher بر اساس رمانی به همین نام از نویسنده‌ی لهستانی، آندری ساپکوسکی (Andrzej Sapkowki)، ساخته شده‌اند. این بازی دنباله‌ای مستقیم بر نسخه‌ی دوم است.

 


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان در بازی The Witcher 3 Wild Hunt کنترل گرالت (Geralt of Rivia) را بر عهده می‌گیرند. گرالت را می‌توان یکی از جذاب‌ترین قهرمانان در تاریخ بازی‌های ویدیویی دانست که به بهترین شیوه‌ی ممکن مورد پرداخت قرار می‌گیرد. داستان بازی بر درگیری‌های گرالت و سیری (Ciri) با نیرویی مرموز و شرور به نام Wild Hunt تمرکز می‌کند. مخاطبان در بازی ویچر ۳ از آزادی شگفت‌انگیزی در زمینه‌ی گیم‌پلی و داستانی بهره می‌برند. ماموریت‌های اصلی و فرعی بازی یکی از دیگری بهتر بوده و بسیاری از آن‌ها در ذهن مخاطب جاودانه خواهند ماند. بازی The Witcher 3 Wild Hunt یکی از بهترین بازی‌های تاریخ است که در سال عرضه‌ی خود نیز توسط بسیاری از نشریات و مراسم به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

بازی Divinity Original Sin 2

بسیاری از مخاطبان سبک نقش آفرینی بازی دیوینیتی ۲ را بهترین اثر در این سبک در سال‌های اخیر می‌دانند. بازی Divinity Original Sin 2 در سال ۲۰۱۷ توسط استودیوی Larian ساخته و منتشر شد. این بازی ادامه‌ای بر نسخه‌ی اول بوده و داستان آن چندین قرن پس از آن جریان داشت.

نقش آفرینی
معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

بازی Divinity Original Sin 2 با استقبال بی‌نظیری از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو شد. بسیاری پیچیدگی و تعامل‌پذیری آن را تحسین کرده و آن را شاهکاری بی‌مانند می‌خوانند. بازی دیوینیتی ۲ از منظر تجاری نیز بسیار موفق بود و توانست در دو ماه دو میلیون نسخه را به فروش برساند. مخاطبان می‌توانند به صورت یک نفره یا چند نفره به تجربه‌ی بخش داستانی بازی بپردازند. این اثر کاملا جهان‌باز بوده و در دل آن ساعت‌ها محتوای متنوع و سرگرم‌کننده نهفته است.

بازی Disco Elysium

بازی دیسکو الیزیوم یکی از خلاقانه‌ترین آثار نقش آفرینی چند سال اخیر است. این بازی توسط استودیوی ZA/UM ساخته شده است. سازندگان بازی در توسعه‌ی آن الهامات فراوانی از بازی‌های نقش آفرینی رومیزی کلاسیک گرفته‌اند. نویسندگی و طراحی بازی توسط نویسنده‌ی استونیایی، رابرت کورویتز (Robert Kurvitz)، انجام شده است.

نقش آفرینی
معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

بازی Disco Elysium پس از عرضه با استقبال بالای منتقدان روبرو شد. بسیاری آن را یکی از بهترین بازی‌های سالی که گذشت می‌دانند. این عنوان تمرکز شدیدی بر دیالوگ‌ها دارد. مخاطبان بخش اعظمی از بازی را صرف سخن گفتن با دیگر شخصیت‌ها خواهند کرد. این بخش بسیار پیچیده و چند لایه بوده و از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. نحوه‌ی ارتقای شخصیت‌ اصلی بازی توسط مخاطب تاثیری مستقیم در گیم‌پلی دارد. داستان بازی در دنیایی دیستوپیایی و ناامید رخ می‌دهد. اتمسفر بازی بسیار گیرا بوده و سازندگان وظیفه‌ی خود در طراحی محیطی جذاب و درگیرکننده را به خوبی انجام داده‌اند.

بازی Pillars of Eternity

بدون شک یکی از بهترین استودیوهای بازی‌سازی حال حاضر، استودیوی دوست‌داشتنی آبزیدین (Obsidian) است. این استودیو در طول مدت کاری خود آثار بی‌نظیر و ماندگار چون بازی Fallout New Vegas و بازی The Outer Worlds را بر عهده داشته است. با این حال مهم‌ترین و تاثیرگذارترین بازی این این استودیو را باید سری بازی Pillars of Eternity بدانیم.

نقش آفرینی
معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

نخستین بازی این مجموعه در سال ۲۰۱۲ و با کمک‌های مالی مخاطبان از طریق پلتفرم Kickstarter ساخته شد. داستان این بازی در دنیای فانتزی Eora و به طور خاص کشور Dyrwood جریان دارد. نوزادان این کشور درگیر بیماری عجیبی شده‌اند که باعث از بین رفتن روح آن‌ها در هنگام تولد می‌شود. در ابتدای داستان بازی شخصیت اصلی طی پدیده‌ای فاجعه‌بار قدرت‌های ماورای طبیعه به دست آورده و وظیفه‌ی حل مشکل نوزادان Dyrwood را بر عهده می‌گیرد.

بازی Pillars of Eternity در زمان عرضه‌ی خود با استقبال فراوانی از جانب منتقدان روبرو شد. از نقاط قوت بازی می‌توان به دنیای عمیق، داستان درگیر کننده و مبارزات استراتژیک و هوشمندانه‌ی آن اشاره کرد. این بازی را می‌توان دنباله‌ی معنوی آثار شاخص ژانر نقش آفرینی چون Baldur’s Gate و Planescape Torment دانست.

بازی Sunless Sea

بازی Sunless Sea اثری در سبک نقش آفرینی با المان‌های Roguelike است. این بازی در سال ۲۰۱۵ توسط استودیوی Failbetter Games ساخته شد. داستان بازی در دنیای دیگر بازی این استودیو، Fallen London، دنبال می‌شود. در این دنیا لندن ویکتوریایی بر اساس اتفاقاتی مرموز به زیر سطح زمین و لبه‌ی اقیانوسی عظیم به نام Unterzee سقوط کرده است.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان در ابتدای داستان بازی کنترل کاپیتان یک کشتی بخاری را بر عهده می‌گیرد. مخاطب می‌تواند گذشته و بلندپروازی‌های این کاپیتان را شخصی‌سازی کند. بازی با رسیدن مخاطب به بلندپروازی منتخب تمام می‌شود. از جمله این بلندپروازی‌ها می‌توان به تبدیل شدن به مشهورترین گردشگر لندن یا جمع‌آوری ثروت فراوان اشاره کرد. مخاطب برای رسیدن به این اهداف باید منابع مختلفی را به دست آورد. این منابع از طریق کشق مناطق جدید، داد و ستد با دیگران، مبارزه با کشتی‌ها و هیولاها و انجام ماموریت‌های داستانی به دست می‌آیند.

بازی South Park The Stick of Truth

دیگر کمتر کسی است که نام South Park را نشنیده باشد. South Park یکی از مهم‌ترین و متفاوت‌ترین آثار تلویزیونی است. بازی South Park The Stick of Truth در سال ۲۰۱۴ توسط استودیوی Obsidian ساخته شد. این بازی کاملا بر اساس سریال تلویزیونی بوده و ماجراهای شخصیت جدیدی را در دنیای آن روایت می‌کند.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان کنترل این شخصیت جدید را بر عهده گرفته و درگیر داستانی حماسی و فانتزی بین بین انسان‌ها، جادوگران و الف‌ها می‌شوند. تمامی این افراد به دنبال چوب حقیقت هستند که طبق داستان‌ها از قدرت جادویی فراوانی برخوردار است. تمامی شخصیت‌های محبوب سریال در این بازی نیز حضور داشته و عضوی از گروه مخاطب هستند. بازی South Park The Stick of Truth به صورت دو و نیم بعدی دنبال شده و کاملا یادآور سریال است. مخاطبان می‌توانند با گشت و گذار در شهر به تعامل با شخصیت‌ها و انجام ماموریت‌های مختلف بپردازند. مبارزات بازی به صورت نوبتی دنبال شده و بسیار جذاب و سرگرم‌کننده هستند.

بازی Kingdom Come Deliverance

بازی Kingdom Come Deliverance اثری در سبک اکشن نقش آفرینی از استودیوی Warhorse است. داستان این بازی در قرون وسطی در سرزمین چک دنبال شده و تمرکز فراوانی بر اتفاقات تاریخی دارد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان می‌توانند در دنیای باز این اثر به صورت آزادانه به گشت و گذار بپردازند. ماموریت‌های این عنوان نسبتا متنوع و جذاب بوده و دست مخاطب را در انتخاب‌های داستانی باز می‌گذارند. این بازی در زمان عرضه‌ی خود با استقبال نسبتا خوبی روبرو شد، هر چند مشکلاتی چون باگ‌های عجیب مانع از تبدیل آن به یک شاهکار شدند. از برجسته‌ترین نقاط قوت بازی می‌توان به جزییات بالا و واقع‌کرایی آن اشاره کرد.

بازی Final Fantasy XII

دوازدهمین فاینال فانتزی را می‌توان خلاقانه‌ترین عنوان این سری دانست. این بازی که در سال ۲۰۰۶ برای کنسول PS2 منتشر شد، المان‌های کاملا جدیدی را به این سری اضافه می‌کرد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

از جمله المان‌های خلاقانه‌ی این بازی می‌توان به جهان‌باز بودن آن، سیستم مبارزه‌ی یک‌پارچه، دوربین قابل کنترل، سیستم Gambit که به مخاطبان اجازه‌ی کنترل شخصیت‌های دیگر را در مبارزات بازی می‌داد، سیستم License که توانایی‌ها و تجهیزات قابل استفاده‌ی شخصیت‌ها را مشخص می‌کرد و بخش شکار که در آن مخاطبان می‌توانستند به کشتن هیولاهای کمیاب و متنوعی بپردازند. البته بازی Final Fantasy XII از المان‌های محبوب بازی‌های پیشین سری چون چوکوبوها نیز استفاده می‌کند. داستان بازی در سرزمین خیالی ایوالیس (Ivalice) دنبال می‌شود. در این سرزمین دو امپراطوری بزرگ آرکادیا و روزاریا درگیر جنگی بی‌انتها هستند. در این میان کشوری کوچک به نام دلماسکا در بین جنگ این دو کشور گیر افتاده است. قهرمان بازی ماجراجویی اهل این کشور کوچک است که رویای تبدیل شدن به یک دزد دریایی را در سر می‌پروراند. بازی FF XII در زمان عرضه‌ی خود با استقبال فراوانی روبرو شد. سایت‌ها و نشریه‌های متعددی این بازی را به عنوان یکی از بهترین آثار آن سال انتخاب کردند.

بازی Legend of Grimrock 2

بازی Legend of Grimrock 2 در سال ۲۰۱۴ توسط استودیوی Almost Human ساخته و منتشر شد. این بازی همچون نسخه‌ی اول به صورت همزمان دنبال شده و مخاطب در آن به گشت و گذار در سیاه‌چاله‌ها می‌پردازد. نقشه‌های بازی به صورت Tile Based بوده و مخاطب با توجه به تعداد خانه‌های بین خود و دشمنان باید به مقابله با آن‌ها بپردازد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

سازندگان بازی در این قسمت ویژگی‌های مدرنی چون گیم‌پلی غیر خطی، مراحل چند سطحی و سکانس‌های زیر آب را به آن اضافه کرده‌اند. مخاطبان در بازی کنترل گروهی از شخصیت‌ها را بر عهده می‌گیرند. زاویه‌ی دوربین بازی Legend of Grimrock 2 به صورت اول شخص است. از دیگر ویژگی‌های بازی می‌توان به معماهای منطقی و محیطی آن اشاره کرد که از طراحی‌ خوبی برخوردار بوده و هوشمندانه هستند. داستان بازی به مجموعه‌ای از زندانی‌های گیر افتاده در جزیره‌ای مرموز می‌پردازد.

بازی Undertale

بازی Undertale اثری مستقل و ساخته‌ی توبی فاکس (Toby Fox) است. مخاطبان در این بازی کنترل کودکی را بر عهده می‌گیرند که به دلایلی به زیر زمین سقوط کرده است. داستان بازی در این منطقه‌ی زیر زمینی بزرگ جریان دارد که به وسیله‌‌ی مانعی جادویی از سطح زمین جدا شده است.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان در طول بازی با هیولاهای مختلفی روبرو می‌شوند. برخی از این هیولاها متخاصم بوده و شخصیت اصلی بازی را به مبارزه دعوت می‌کنند. مبارزات Undertale به سبک بازی‌های Shoot ‘em Up کلاسیک بوده و در طی آن‌ها مخاطبان باید با جا خالی دادن از شلیک‌های دشمنان، آن‌ها را شکست دهند. نحوه‌ی برخورد مخاطب با هیولاهای شکست داده شده، مسیر داستان بازی را رقم می‌زند. او می‌توان این هیولاها را کشته یا از جانشان بگذرد. این عنوان در زمان عرضه‌ی خود با استقبال خوبی روبرو شد. از نقاط قوت آن می‌توان به مبارزات جذاب و اعتیادآور، موسیقی زیبا، خلاقیت، داستان، دیالوگ‌ها و شخصیت‌های آن اشاره کرد.

بازی Tyranny

استودیوی Obsidian در سال ۲۰۱۶ اثری جدید را بر پایه‌ی موتور بازی Pillars of Eternity منتشر کرد. این بازی Tyranny نام داشت و عنوانی در سبک نقش آفرینی بود. سازندگان در این بازی تمرکز بیشتری بر داستان‌گویی و ارائه‌ی تجربه‌ای گیرا و به یاد ماندنی داشتند.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

داستان بازی پس از فتح دنیا به دست رهبری شیطان‌صفت به نام کایروس (Kyros) آغاز می‌شود. مخاطبان کنترل یکی از اعضای مهم رژیم کایروس را بر عهده می‌گیرند. مخاطبان باید با سفر به مناطق مختلف دنیای بازی، به سرکوب نیروهای مقاومت پرداخته و با انتخاب‌های خود مسیر امپراطوری او را رقم بزنند. بازی Tyranny اثری ایزومتریک و نقش آفرینی بوده و تا حد زیادی یادآور Pillars of Eternity است. حالت اصلی بازی Conquest Mode نام داشته و شباهت زیادی با بازی‌های رومیزی کلاسیک دارد. در این عنوان کلاس وجود نداشته و مخاطب می‌تواند بسته به علاقه‌ی خود توانایی‌های مختلفی را به شخصیت اصلی بازی اضافه کند. انتخاب‌های او در طول بازی نوع همراهان و توانایی‌های آن‌ها را مشخص خواهند کرد.

بازی Path of Exile

بازی Path of Exile اثری رایگان و آنلاین در سبک نقش آفرینی از استودیوی Grinding Gear Games است. این بازی در سال ۲۰۱۳ برای رایانه‌های شخصی و در ادامه برای کنسول‌ها منتشر شد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

بازی به صورت ایزومتریک دنبال شده و شباهت زیادی با سری Diablo دارد. شخصیت اصلی بازی با گشت و گذار در سیاهچال‌های مختلف به مبارزه با هیولاهای متنوع و تکمیل ماموریت‌های داستانی می‌پردازد. این امر منجر به دریافت تجربه و تجهیزات بهتر می‌شود. به غیر از نواحی مرکزی، تمامی لوکیشن‌های نقشه‌ی بازی به صورت تصادفی ایجاد می‌گردند. این امر ارزش تکرار بازی را افزایش می‌دهد. مخاطبان می‌توانند از بین شش کلاس مختلف موجود در بازی یکی را برای شخصیت خود انتخاب کنند. هر کدام از این کلاس‌ها در حوزه‌های مشخصی مهارت دارند. این حوزه‌ها قدرت، سرعت و هوش هستند. جالب‌ترین نکته‌ی بازی Path of Exile که ان را از سایر عناوین این مشابه متمایز می‌کند، نبود هیچ‌گونه واحد پولی در آن است. سیستم اقتصادی این عنوان بر اساس داد و ستد آیتم‌هایی مخصوص بنا شده است. داستان این اثر در دنیایی فانتزی رخ داده و در آن مخاطبان نقش یک تبعیدی را ایفا می‌کنند.

بازی Darkest Dungeon

بازی Darkest Dungeon اثری نقش آفرینی با المان‌های Roguelike است. این بازی در سال ۲۰۱۶ توسط استودیوی Red Hook عرضه شد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان در این بازی کنترل مجموعه‌ی از قهرمانان مختلف را بر عهده گرفته و آن‌ها را در مجموعه‌ای از سیاهچاله‌ها هدایت می‌کند. گیم‌پلی بازی ترکیبی از حرکات همزمان و مبارزات نوبتی است. یکی از المان‌های مهم بازی Darkest Dungeon استرس هر کدام از قهرمانان است. با هر بار استفاده از هر یک از شخصیت‌های بازی، میزان استرس او افزایش می‌یابد. شخصیت‌هایی که از سطوح استرس بالا رنج می‌برند، نقاط ضعف یا قوت به خصوصی دریافت خواهند کرد که عمکرد آن‌ها در مبارزات بازی را تغییر می‌دهند. این عنوان در سال عرضه‌ی خود با استقبال بسیار خوبی روبرو گشت و توانست بیش از دو میلیون نسخه به فروش برساند.

بازی Mount and Blade Warband

نخستین بسته‌الحاقی بازی Mount and Blade در سال ۲۰۱۰ توسط استودیوی ترکیه‌ای TaleWorlds Entertainment عرضه شد. Warband شش گروه جدید، انتخاب‌های سیاسی متنوع، توانایی احداث گروه شخصی مخاطب و بخش چند نفره را به بازی اصلی اضافه می‌کرد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

این بسته‌الحاقی در زمان خود با واکنش‌های خوبی از جانب منتقدان و مخاطبان روبرو شد. آن‌ها بخش چند نفره‌ی بازی و المان‌های جدید آن را تحسین کردند. بازی Warband تمرکز زیادی بر مکانیزم‌های اسب‌سواری و فرماندهی داشت. ویژگی‌های سیاسی جدید بازی امکان برقراری رابطه با فرهاندهان و شاهزادگان را فراهم می‌کردند. این بسته‌الحاقی از منظر بصری نیز پیشرفت خوبی نسبت به بازی اصلی داشته و از انیمیشن‌های بیشتر و بهتری بهره می‌برد.

بازی Neverwinter Nights 2

دومین قسمت از سری بازی‌های Neverwinter Nights در سال ۲۰۰۶ و توسط استودیوی مطرح Obsidian ساخته شد. این بازی دنباله‌ای بر عنوان نخست و برداشتی آزاد از بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک Dungeons and Dragons است. سازندگان این بازی از قوانین بهبود یافته‌ی نسخه‌ی ۳٫۵ نقش آفرینی‌های رومیزی در ساخت آن استفاده کرده‌اند.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان در ابتدای بازی می‌توانند شخصیت مورد نظر خود را خلق کنند. در ادامه شخصیت‌های بیشتری به گروه آن‌ها اضافه شده و علاوه بر این امکان به دست آوردن یک قلعه نیز وجود دارد. این قلعه مقر اصلی عملیات قهرمان بازی است. داستان بازی Neverwinter Nights 2 ارتباط زیادی با عنوان نخست نداشته و ماجرای ماجراجویی جدید را دنبال می‌کند. هدف اصلی این اثر یافتن مجموعه‌ای از اشیای قدیمی به نام Sliver Shards و درک ارتباط آن‌ها با نیرویی کهن و شیطانی به نام شاه سایه‌ها است.

بازی The Elder Scrolls V Skyrim

دیگر کمتر کسی پیدا می‌شود که نام اسکایریم را نشنیده باشد. این بازی یکی از محبوب‌ترین عناوین نقش آفرینی در سال‌های اخیر است که با دنیای عظیم و اتمسفر گیرای خود توانست مخاطبان زیادی را ساعت‌ها غرق در خود کند.

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر
معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

داستان اصلی بازی Skyrim به درگیری‌های شخصیت اصلی بازی با اژدهایان و جلوگیری از پایان دنیا می‌پردازد. قهرمان این اثر از نوادگان اژدها زادگان بوده و توانایی‌ استفاده از نیروهای کهن این موجودات افسانه‌ای را دارد. وقایع بازی ۲۰۰ سال پس از Oblivion و در شمالی‌ترین ناحیه‌ی سرزمین تمریل (Tamriel) رخ می‌دهند. مخاطبان در طول بازی می‌توانند به انجام ماموریت‌های فرعی فراوانی بپردازند. سیستم ارتقای شخصیت‌های بازی نیز بسیار جذاب و نوآورانه طراحی شده و به مخاطبان اجازه‌ی خلق قهرمانی شخصی و قدرتمند را می‌دهد. اسکایریم از زمان عرضه‌ی خود به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ شناخته شده است. این بازی از منظر هنری و تجاری موفقیتی بی‌نظیر بوده و توانسه فروش بالغ بر ۳۰ میلیون نسخه را تجربه کند.

بازی Pillars of Eternity 2 Deadfire

دومین قسمت از سری بازی‌های Pillars of Eternity در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. بودجه‌ی ساخت این بازی، همچون عنوان نخست، از طریق پلتفرم‌های مردمی چون Kickstarter جمع‌آوری گشت.

بهترین بازی های نقش آفرینی کامپیوتر
معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

این عنوان همچون بازی اصلی، اثری نقش آفرینی با زاویه‌ی دید ایزومتریک است. داستان بازی دنباله‌ای مستقیم بر عنوان اصلی بوده و شاهد حضور شخصیت‌های قدیمی در کنار نمونه‌های جدید در آن هستیم. بازی Pillars of Eternity 2 Deadfire تمرکز فراوانی بر بخش‌های دریانوردی دارد. مخاطبان می‌توانند در طول بازی خدمه‌ی متفاوتی را به کار گرفته و از آن‌ها در راه انجام ماموریت‌های خود استفاده کنند. از دیگر ویژگی‌های جدید این دنباله می‌توان به قابلیت انتخاب چندین کلاس برای شخصیت اصلی بازی اشاره کرد.

بازی Divinity Original Sin

نخستین بازی در سری جدید Divinity در سال ۲۰۱۴ توسط استودیوی Larian ساخته شد. بودجه‌ی ساخت این بازی نیز از طریق پلتفرم‌ مردمی Kickstarter تامین شد. داستان بازی Divinity Original Sin پیش‌زمنیه‌ای بر سری Divine Divinity است.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

این اثر در زمان عرضه‌ی خود با استقبال فراوانی از جانب منتقدان روبرو شد. بسیاری آن را تحولی در سبک نقش آفرینی و تلاش قابل تحسین در راستای مدرنیزه کردن آن می‌دانند. از ویژگی‌های این بازی می‌توان به ابزار ادیتور آن اشاره کرد که به مخاطبان اجازه‌ی ساخت ماجراجویی‌های یک نفره و چند نفره‌ی مخصوص به خود را می‌دهد. گیم‌پلی بازی Divinity Original Sin به صورت نوبتی است. مخاطبان امکان خلق شخصیت مورد نظر خود را دارند. شخصیت اصلی بازی عضوی از گروهی مرموز به نام Sorceress است. داستان بازی به تلاش‌های این گروه در راستای نابودی نیرویی جادویی به نام Source می‌پردازد.

بازی Star Wars Knights of the Old Republic 2 The Sith Lords

داستان بازی KOTOR 2 حدود چهار هزار سال پیش از وقایع فیلم The Phantom Menace رخ داده و داستان یک شوالیه‌ی جدای تبعید شده را روایت می‌کند. در این زمان (همان‌طور که از اثری در دنیای Star Wars انتظار می‌رود) فرقه‌ی جدای‌ها تقریبا نابود شده است. هدف نهایی بازی جمع‌آوری تمامی جدای‌های باقی‌مانده و فرماندهی آن‌ها به منظور شکست سیث‌ها است.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

این عنوان در سال ۲۰۰۴ توسط استودیوی Obsidian ساخته شد. بازی KOTOR 2 در زمان عرضه‌ی خود با استقبال قابل توجهی از جانب مخاطبان و منتقدان روبرو گشت. آن‌ها داستان جذاب، شخصیت‌های به یاد ماندنی و نویسندگی حرفه‌ای آن را تحسین می‌کردند. یکی از برجسته‌ترین نقاط قوت بازی شخصیت Kreia بود که همچنان به عنوان یکی از بهترین شخصیت‌ها در بازی‌های نقش آفرینی شناخته می‌شود. گیم‌پلی این اثر به صورت سوم شخص بوده و ترکیب مناسبی از استراتژی، اکشن و نقش آفرینی است.

بازی Diablo 3

سری بازی‌های دیابلو به عنوان یکی از نمادهای سبک نقش آفرینی در دنیای بازی شهرت دارند. سومین قسمت از این سری در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

مخاطبان در ابتدای بازی توانایی انتخاب از بین هفت کلاس مختلف Barbarian، Crusader، Demon Hunter، Necromancer، Monk، Witch Doctor و Wizard را داشتند. همچون بازی‌های قبلی سری، هدف نهایی داستان در این بازی شکست ارباب وحشت جهنم، دیابلو، است. بازی دیابلو ۳ در زمان عرضه‌ی خود از نقص‌هایی چون سرورهای ضعیف و فروشگاه نه چندان مناسب رنج می‌برد. بلیزرد در سال ۲۰۱۴ بسته‌الحاقی عظیمی را برای این بازی به نام Reaper of Souls منتشر کرد. این بسته‌الحاقی تغییرات فراوانی در بازی دیابلو ۳ ایجاد نمود. گیم‌پلی این عنوان همچون عناوین پیشین سری به صورت نفش‌آفرینی ایزومتریک بوده و مخاطبان می‌توانند به صورت چند نفره یا تک نفره به تجربه‌ی آن بپردازند. سیستم Loot بازی نیز تغییرهای فراوانی کرده و بسیار جذاب‌تر از گذشته شده بود.

بازی Fallout New Vegas

بازی Fallout New Vegas یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و بهترین آثار نقش آفرینی مدرن است. این بازی در سال ۲۰۱۰ توسط استودیوی Obsidian ساخته شد. با وجود شباهت‌های ظاهری فراوان بین این بازی و نسخه‌ی سوم، ارتباط مستقیمی بین این دو بازی وجود ندارد.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

داستان بازی Fallout New Vegas در سال ۲۲۸۱ اتفاق افتاده و ارتباط اندکی با نسخه‌های اول و دوم سری دارد. شخصیت اصلی بازی مامور تحویلی است که در جریان اتفاقاتی مرموز، صدمه دیده و حافظه‌ی خود را از ذست می‌دهد. در ادامه روباتی به نام ویکتور بدن نیمه‌جان او را پیدا کرده و به شهر کوچک Goodsprings و نزد پزشکی می‌برد. داستان بازی اصلی پیچ و خم‌های فراوانی داشته و از جذابیت خوبی بهره می‌برد. داستان‌های فرعی نیز به نحو بسیار مناسبی طراحی شده و مخاطبان را ساعت‌ها در دنیای بازی غرق خواهند کرد. گیم‌پلی بازی تقریبا مشابه با نسخه‌ی سوم بوده و با وجود رنج بردن از باگ‌های فراوان، سرگرم‌کننده است. بازی New Vegas را می‌توان یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی مدرن دانست.

بازی Dark Souls

هنگامی که هیدتاکا میازاکی و تیم با استعدادش در سال ۲۰۰۹ اثری عجیب و متفاوت به نام بازی Demon’s Souls را منتشر کردند، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد که آن‌ها روزی به یکی از نمادهای ژانر نقش آفرینی مدرن تبدیل شوند.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

استودیوی From Software در سال ۲۰۱۱ دنباله‌ای معنوی بر بازی تحسین‌‌شده‌ی خود عرضه کرد. این بازی Dark Souls نام داشت. اثری که به مرور زمان به یکی از مهم‌ترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ تبدیل شده است. گیم‌پلی بازی Dark Souls ترکیبی از مبارزات تن به تن و جادوها بوده و تاکید فراوانی بر زمان‌بندی دارد. از برجسته‌ترین ویژگی‌های این سری می‌توان به داستان بی‌نظیر و فوق‌العاده، طراحی‌های چشم‌گیر، موسیقی‌های فراموش‌‌نشدنی و گیم‌پلی اعتیادآور و چالش‌ برانگیز اشاره کرد. این بازی در زمان عرضه‌ی خود با استقبال فراوانی روبرو شد. بسیاری از اهالی دنیای بازی از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ سرگرمی یاد می‌کنند. تا کنون دو دنباله برای این بازی منتشر شده‌اند که هر کدام به عنوان یکی از بهترین آثار نقش آفرینی سال‌های اخیر شناخته می‌شوند.

بازی The Witcher 2

دومین قسمت از سری بازی‌های ویچر بار دیگر مخاطبان را به دنیای خشن و جذاب گرالت می‌برد. این بازی یکی از موفق‌ترین آثار دهه‌ی اخیر بود و به عنوان یکی از تاثیرگذارترین آثار نقش آفرینی تاریخ شناخته می‌شود.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

گیم‌پلی بازی The Witcher 2 تفاوت‌های فراوانی با نسخه‌ی اول این سری دارد. گیم‌پلی این عنوان بسیار پیچیده‌تر شده و توانایی‌هایی چون امکان طراحی تله‌ها و استفاده از سلاح‌های دوربرد به آن‌ اضافه شدند. حملات و تجهیزات گرالت نیز تنوع بسیار بیشتری نسبت به بازی اصلی پیدا کردند. نحوه‌ی ارتقای مهارت‌ها در این بازی به چهار شاخه‌ی مختلف تقسیم می‌شود. علاوه بر این بازی در برخی مراحل از مکانیزم‌های مخفی‌کاری نیز بهره می‌برد. داستان بازی به درگیری‌های گرالت و شخصیتی مرموز به نام Kingslayer می‌پردازد. داستان اصلی بازی از جذابیت بسیار بالایی برخوردار بوده و به لطف شخصیت‌های به یاد ماندنی خود، مخاطب را تا انتها سرگرم می‌کند. مراحل فرغی بازی تنوع بسیار بالایی داشته و بعضا داستان‌های کاملی را روایت می‌کنند.

بازی Dragon Age Origins

بازی Dragon Age Origins یکی از مهم‌ترین، محبوب‌ترین و بهترین آثار نقش آفرینی تاریخ است. داستان این بازی در سرزمینی خیالی به نام فرلدن اتفاق می‌افتاد. مخاطبان بسته به شخصیت خلق شده‌ی خود توانایی انتخاب از بین شش مقدمه‌ی داستانی را دارند. داستان اصلی این اثر با پیوستن قهرمان بازی به نیروهای Grey Wardens آغاز شده و هدف آن مقابله با نیروهای شیطانی Darkspawn است.

بهترین بازی های نقش آفرینی
معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

داستان بازی Dragon Age از پیچ و تاپ‌ها و گستردگی بالایی برخوردار بوده و به خوبی مخاطبان را تا آخرین لحظه با خود همراه می‌کند. از ویژگی‌های این عنوان افسانه‌ای می‌توان به شخصیت‌های دوست‌داشتنی و به یاد ماندنی، مبارزات تاکتیکی اعتیادآور، موسیقی بی‌نظیر و محتوای فراوان اشاره کرد. استودیوی Bioware این ساخته‌ی خود را فانتزی‌ای حماسی و قهرمانانه در دنیایی متفاوت و وارثی معنوی برای عناوین Baldur’s Gate و Neverwinter Nights خطاب کرده است. تجربه‌ی بازی Dragon Age Origins بر تمامی دوستداران سبک نقش آفرینی الزامی است.

بازی Mass Effect 2

هنگامی که نخستین قسمت از سری Mass Effect منتشر شد، بسیاری آن را Star Wars دنیای بازی خطاب می‌کردند. Mass Effect اثری خلاقانه و جذاب بود که البته از نقص‌های تکنیکی متعددی نیز رنج می‌برد. سازندگان این بازی در استودیوی Bioware تصمیم گرفتند تا تمامی نقاط منفی این بازی را در نسخه‌ی دوم آن از بین ببرند و حاصل این عمل یکی از بهترین بازی‌های نقش آفرینی تاریخ بود.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

داستان بازی Mass Effect 2 در قرن بیست و دوم گذشته و به تلاش‌های شپرد و یارانش برای مقابله با نژادی حشره‌مانند به نام کالکتور (The Collectors) می‌پردازد. این اثر تعریف کاملا جدیدی را از ساختار روایت ارائه داده و آزادی عملی که به مخاطب در پیشروی می‌دهد بی‌نظیر است. مخاطبان نقشی مستقیم در تمامی بخش‌های بازی Mass Effect 2 داشته و تجربه‌ی متفاوت خود از بازی را رقم می‌زنند. مبارزات بازی نیز به صورت سوم شخص دنبال شده و سرگرم‌کننده و مناسب هستند. بهترین نقطه‌ی قوت سری بازی‌های Mass Effect شخصیت‌های به یاد ماندنی و پرداخت عالی آن‌ها هستند؛ امری که در قسمت دوم به بهترین صورت ممکن وجود دارد.

بازی Baldur’s Gate 2 Shadows of Amn

دومین قسمت از سری بازی‌های Baldur’s Gate یکی از مهم‌ترین عناوین نقش‌ آفرینی تاریخ است. این بازی در سال ۲۰۰۰ توسط استودیوی Bioware ساخته شد. داستان بازی Baldur’s Gate 2 در سرزمین‌های فراموش شده‌‌ی (Forgotten Realms) نسخه‌ی دوم Dungeons & Dragons پیشرفته روایت شده و ادامه‌ای مستقیم بر عنوان نخست است.


معرفی بهترین بازی های نقش آفرینی برای کامپیوتر

Bioware در ساخت این اثر از موتور داخلی خود، Infinity Engine، استفاده کرده است. بازی به صورت ایزومتریک و همزمان دنبال می‌شود. مخاطبان می‌توانند کنترل گروهی متشکل از شش شخصیت مختلف را بر عهده بگیرند. این عنوان در زمان عرضه‌ی خود با استقبال فراوانی روبرو شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین بازی‌های نفش آفرینی تاریخ شناخته می‌شود.

برچسب‌ها

تا حالا۰ تا نظر داشتیم!

گیم تاژ | Game Taj
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی