نقد و بررسی بازی Assassin's Creed :Origins
اساسینز کرید اوریجینز یک بازی ویدئویی به سبک اکشن-ماجراجویی و مخفیکاری است که از زاویه دید سوم شخص دنبال میشود. در این نسخه شخصیت اصلی میتواند از عقابی به نام سنو در بازی استفاده کند. این عقاب همانند پهپادهای امروزی میتواند دشمنان را رصد یا به شخصیت اصلی در مبارزات کمک کند. سازندگان همچنان بر این قابلیت تمرکز بسیاری داشتهاند به طوری که تعدادی از مراحل با کمک سنو انجام میشود. این قابلیت نیز در دیگر بازی شرکت یوبیسافت یعنی فار کرای کهن وجود داشت. شخصیت اصلی به شیوهٔ بازیهای قبلی این شرکت از قابلیت سفر سریع[الف] بهره میبرد. این بدین معنی است که شخصیت اصلی در زمانهایی که در حال مبارزه یا در حال اجرای مراحل نیست میتواند بین مکان فعلی خود و تعدادی از نقاط مشخص شده بدون طی مسافتی جابهجا شود. در این نسخه قابلیت رام کردن حیوانات وحشی و اهلی و فراخواندن آنها در صورت نیاز وجود دارد. شخصیت اصلی به تعامل بین شخصیتهای غیرقابل بازی و محیط وابسته است به طوری که بسیاری از نیازهای شخصیت اصلی مانند سلاح یا مرکبهای سواری و… در محیط یا با تعامل با سایر شخصیتها برطرف میشود.
در این قسمت مانند نسخه قبلی این سری اساسینز کرید: سندیکا نوار تجربه[ب] وجود دارد که با انجام ماموریتهای متفاوت میتوان این سطح را ارتقا بخشید؛ پس از هر ارتقای سطح[پ]، بازیکن میتواند با امتیاز گرفتن از ارتقای سطح و رساندن این امتیازها به حدنصاب تواناییهای بیشتری را فرا گیرد. با افزایش سطح بازیکن، دشمنان سرسخت تر شده و حتی از شیوههای پیچیدهتری همچون حملات دسته جمعی برای نابودی شخصیت اصلی استفاده میکنند. این سیستم مبارزه برخلاف سیستمهای مبارزه دو نفرهای در نسخههای قبلی وجود داشت است.
یکی دیگر از قابلیتهایی که به این سیستم مبارزات و روند بازی اضافه شدهاست نوار خشم نام دارد؛ با پر شدن این نوار بازیکن میتواند ضربات مهلک تری را بر دشمنان وارد کند. بازی در مصر باستان جریان دارد و پتانسیل بالای این سرزمین، باعث ساخت محیطهای متنوع و گستردهای شدهاست. مکانیک شکار در بازی وجود دارد و بازیکن میتواند با انواع حیوانات از قبیل شیر یا کروکودیل مواجه شود. همچنین وجود مقبرهها و معابد فراوان در مصر باعث شده تا در این نسخه نیز این بناها حضور فراوانی داشته باشند.
“اشرف اسماعیل”، کارگردان این قسمت، در مصاحبهای بیان کرد:
ما تلاش بسیاری برای بازسازی معبدها داشتیم. هر چه در این رابطه با این مکانها میدانستیم در بازی پیاده کردیم. از تصاویر واقعی این مقبرهها استفاده کردیم و با تحقیقات زیادی که داشتیم، تمام تلاشمان را کردیم تا این مکانها به واقعیترین شکل ممکن ساخته شوند. برای مثال سعی کردیم تمامی تالارها و و راهروهای اهرام مصر باستان را مطابق واقعیت بسازیم. البته بیش از انتظار عمل کردیم. چون حتی راهروهایی که هنوز کشف و بررسی نشده را نیز در بازی گنجاندهایم.
داستان بازی
داستان این قسمت همانند سایر قسمتها اقتباسی از مجموعه ای از حوادث تاریخی است و به نوعی مقدمهٔ این سری بازی محسوب میشود. در این قسمت به سرچشمه تضاد و مناقشه میان حشاشین، که با آزادی برای صلح مبارزه میکنند و شوالیههای معبد، که خواهان صلح از طریق نظام هستند میپردازد. رخدادهای اساسینز کرید ریشهها در پادشاهی بطلمیوسی مصر باستان اتفاق میافتد و حول شخصیت بایِک، یک مدجای است که برای محافظت از مردم خود در برابر تهدید تلاش میکند؛ و همسر او شخصی به نام آیا است و در این میان اختلافات میان مصر و روم شدید تر شده و بایک و ملکه کلئوپاترا علیه مصر و پادشاه بطلمیوسی کار میکند.
در این میان دشمنان اصلی ژولیوس سزار و شاه بطلمیوسی و ملکه کلئوپاترا است
داستان در زمان حال نیز روایتگر یک زن با نام لیلا حسن است، که از طرف آبسترگو مأمور شده تا مأموریتی را انجام دهد، و از این طریق او با محفل اساسینز ارتباط بر قرار میکند ولی کاملاً به آنها نمیپیوندد، و بخش اصلی داستان انتقام بایک (شخصیت اصلی بازی) از باستانیان (نام قبلی شوالیههای معبد) را در بر میگیرد؛ و نام اساسینز در این برهه زمانی مخفی شدگان یا پنهان شدگان میباشد؛ و مخفی شدگان توسط بایک و آیا (همسر بایک که با نام امونت شناخته میشود) تأسیس شد، بایک ابتدا برای انتقام پسر خود دست به کشتار باستانیان زد و همچنین به علت یک مدجای بودن (مدجای در واقع محافظان فرعونیان بودند اما با این حال…) از مردم عادی حمایت میکند.
این بازی توانست نمرات خوبی را از آن خود کند که نمرات مطلوبی هستند،ولی این بازی میتوانست جهت بهبود باگها و همچنین بهبود روند بازی اقدامات بیشتری انجام دهد.
نظرات خود را حتما با ما به اشتراک بگذارید
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.