بازی ایرانی سفیر عشق : روز واقعه

بازی ایرانی سفیر عشق : روز واقعه

سفیر عشق : روز واقعه

اولین تریلر از بازی ایرانی سفیر عشق سال گذشته و در همین زمانها منتشر شده بود. . حالا در صفحه اینستاگرام یکی از مدیران این پروژه منتشر خبر رونمایی رسمی از این بازی منتشر شده است. متن منتشر شده در اینستاگرام مهدی جعفری:

“بمناسبت فرا رسیدن ایام شهادت سفیر عشق، جناب مسلم ابن عقلیل علیه السلام رسما اولین تریلر بازی رایانه ای سفیر عشق را که بزودی رونمایی خواهد شد، منتشر میکنم. امیدوارم با دعای خیر همه دوستان حاصل تلاش چند ساله من و همه دوستان و همکاران عزیزم در مجموعه تولید و پشتیبانی این اثر فاخر ابتدا مورد تائید حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف و سپس مطلوب نظر مخاطبان قرار گیرد.”

سفیر عشق با موتور بازی سازی Unreal Engine در حال ساخت است و به نظر می رسد با یکی از بازی های خوب چند سال اخیر در حوزه PC روبرو باشیم. به گفته سازندگان، بازی سفیر عشق روایتگر داستان حضور حضرت مسلم ابن عقیل(ع) در شهر کوفه به عنوان سفیر امام حسین(ع) است که علاوه بر روایت این بخش از زندگی وی در قالب چندین گذشته نمایی و آینده نمایی (فلش بک و فلش فوروارد) به حادثه کربلا نیز میپردازد.

تیم سازنده این بازی تیم شناخته شده رسانه شکوه کویر به مدیریت عماد رحمانیست که شاید RSK را با بازی های علیمردان خان، گربه قجری، قتل در کوچه های طهران و بازی های متعدد دیگری بشناسید. آنطور که پیداست این بازی برای PC و البته بازار داخلی ساخته شده که اگر توسعه و تغییراتی در این بازی برای عرضه در بازار خارجی در نظر گرفته نشده باشد، باید از هم اکنون شکست این پروژه را نیز محتمل دانست.

بنا بر گفته مهدی جعفری این بازی بزودی رونمایی خواهد شد که مشخصا “بزودی” تاریخ خاصی را نشان نمیدهد و هنوز تاریخ رسمی برای عرضه این بازی مشخص نشده. آیا این بازی میتواند شروعی موفق برای بازی های دینی-مذهبی باشد یا یک تلاش بی فایده و نابودی رسانا شکوه کویر را شاهد خواهیم بود. آیا این بازی میتواند گیمرهای تشنه‌ به بازی های روز دنیا را سیراب کند؟ آیا برای بازی باید رونمایی گرفت؟ برای پاسخ به این سوالات باید تا روز عرضه صبر کرد.

بازی سفیر عشق روایتگر داستان حضور حضرت مسلم ابن عقیل ( ع) در شهر کوفه به عنوان سفیر امام حسین(ع) است که علاوه بر روایت این بخش از زندگی این بزرگوار در قالب چند فلش بک و فلش فروارد به حادثه کربلا نیز می‌پردازد.

این بازی مراحل مدل‌سازی خود را پشت سر گذاشته و وارد مرحله تولید انیمیشن شده است. در مورد این بازی چند مرحله تحقیقات، طراحی هنری، مدلسازی بازی که بر اساس مستندات انجام شده مانند منزل مختار ، هانی ، مسجد کوفه، شهر کوفه و دارالعماره و...مرحله انیمیت کاراکترها و برنامه نویسی باید انجام شود.

 بازی سفیر عشق اولین بازی مذهبی – تاریخی در کشور است که بازی‌نامه آن با تحقیقات وسیع و مشورت با کارشناسان مذهبی تدوین شده است، همچنین برای غنی‌تر شدن روایت، تکمیل فیلمنامه انیمیشن سینمایی این اثر نیز آماده است که همراه با عرضه بازی اکران خواهد شد.

این تولیدکننده بازی های رایانه ای همچنین گفت: دید بازی از منظر سوم شخص و ژانر آن اکشن است، همچنین گیمر در این بازی از دید یکی از همراهان حضرت مسلم به جریان ماجرا می پردازد، مراحل را پشت سر می گذارد و البته در چند موقعیت نیز کارکتر اصلی مسلم ابن عقیل (ع ) است. ژانر بازی اکشن ماجرایی بوده و تقریبا تمام نبردها با شمشیر انجام می شود به غیر از چند مورد خاص که ممکن است با دست خالی یا سلاح دیگری باشد.

بخش اصلی روایت  بازی در کوفه رخ می‌دهد اما بر اساس مستندات تاریخی بررسی مکان‌های متنوعی نظیر مخفی‌گاه مختار، زندان کوفه، دارالاماره، منزل مختار، منزل هانی، نخلستان و مسجد اعظم کوفه شبیه‌سازی شده است. این بازی همزمان با ایام محرم سال آینده توزیع خواهد شد.

سومین تریلر بازی ایرانی سفیر عشق توسط مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی (متنا) منتشر شد. در این تریلر فضاهای متنوعی از شهر و مراحل بازی را در روز و شب می‌بینید. در این ویدئو که بیش از ۲ دقیقه است، لحظاتی از مبارزات شخصیت مهران با دشمنان نمایش داده می‌شود. این بخش‌ها شبیه به گیم‌پلی بازی است اما فاقد HUD و رابط کاربری بوده و ممکن است در گیم‌پلی نهایی بازی کمی متفاوت باشد.

در مطلبی که سایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره سفیر عشق منتشر کرده و بنا بر گفته عماد رحمانی (مدیر شرکت بازی‌سازی رسانا شکوه کویر و سازنده بازی)، قرار است این بازی همزمان با ایام اربعین امسال وارد بازار شود و نسخه فیزیکی (DVD) بازی سفیر عشق در این ایام پخش خواهد شد.

جدیدترین تصویر از بازی سفیر عشق منتشر شد

توزیع سراسری بازی رایانه‌ای «#سفیرـعشق» در پیاده روی اربعین/ این ...

برچسب‌ها

تا حالا۲ تا نظر داشتیم!

گیم تاژ | Game Taj

عزیز ببخشید خیلی توخیالاته هیچ وقت بازی ازلن روکنسول نمیاد

۱۲ مرداد ۹۹
ببینید
ساختن بازی برای کنسول راحته و از لحاظ کدینگ هیچ فرقی نداره
مهم مساله عرضه اون هستش
در ایران اگر کسی بره کنسول بخره مثلا پلی استیشن 4 میره باهاش بازی مثلا رد دد و کالاف دیوتی و فار کرا و اساسین و این چیزا بازی می کنه
کسی نمیاد بازی ایرانی بازی کنه چون این صنعت در ایران تقریبا نو پاست
ولی ممکنه بیاد با توجه به جذاب بودنش
۱۳ مرداد ۹۹

برا چه پلتفرفرمیه

۱۱ مرداد ۹۹
تا جایی که اطلاع دارم فقط واسه pc هستش البته شاید واسه پلی استیشن و ایکس باکس هم دادن

۱۱ مرداد ۹۹
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی