بازی های موبایل

بازی های موبایل

دو سیستم عامل معروف موبایلی اندروید و IOS می باشد که میلیون ها کاربر در دنیا از این دو سیستم عامل استفاده می کنند. طبق آمار سال ۱۳۹۷ تعداد کاربران گوشی های اندرویدی در دنیا حدود ۷۶ درصد و تعداد کاربران گوشی های iOS نیز حدود ۲۰ درصد بوده است. در ادامه قصد داریم جزئیات بیشتری در خصوص کاربران این دو سیستم عامل موبایلی ذکر کنیم.

به طور کلی گوشی های هوشمند یکی از دو سیستم عامل اندروید (Android) و آی او اس (iOS) را مورد استفاده قرار می دهند. سیستم عامل اندرید رایگان بوده و به عنوان سیستم عامل بسیاری از گوشی ها مورد استفاده قرار می گیرد. iOS اما سیستم عامل اختصاصی شرکت اپل می باشد و تنها برای گوشی های ساخته شده توسط این شرکت همچون آیفون و آیپت استفاده می شود.

فارق از تعداد کاربران، این دو سیستم عامل دائما در حال رقابت با یکدیگر هستند. هر یک ویژگی هایی داشته و هر یک نیز کاربران خاص خود را دارند. اما به طور کلی می توان گفت که سیستم عامل اندروید از محبوبیت و مقبولیت بیشتری نسبت به سیستم عامل iOS برخوردار می باشد. علت هم رایگان بودن و استفاده از آن در گوشی های مختلف می باشد. برخلاف iOS که تنها در گوشی های شرکت اپل استفاده شده است.

برای روشن شدن موضوع در سال ۱۳۹۵ آمارگیری توسط سایت استات‌کانتر (Statcounter) انجام شده که در آن تعداد کاربران سیستم عامل های گوشی های هوشمند مشخص شده است. در این گزارش آمده است که تعداد کاربران گوشی های اندروید ۶۸٫۳۹ درصد و تعداد کاربران گوشی های iOS نیز ۲۰٫۳ درصد بوده است.(به همین سبب ما دنبال جمله چین اندروید هستیم)

سهم بالای اندروید در میان کاربران گوشی های هوشمند

روش به دست آوردن این آمار نیز به این صورت است که موتورهای دریافت اطلاعات روی صدها هزار صفحه وب و وبسایت قرار می گیرد تا هنگام استفاده کاربران از این سایت ها اطلاعات آنها جمع آوری شود. به این وسیله می توان سیستم عامل گوشی ها و همچنین تکنولوژی های موجود در آن گوشی ها را جمع آوردی نموده و در نهایت آنها را جمع بندی نمود.

کاربران اندروید و آی او اس

آمارگیری مذکور در سال ۱۳۹۷ نیز مجددا انجام شده و طی آن مشخص شده که تعداد کاربران گوشی های اندروید افزایش یافته و اندروید در رقابت با آی او اس پیش افتاده است. در این آمارگیری سیستم عامل اندروید ۷۶٫۸۵ و سیستم عامل iOS برابر ۲۰٫۴۱ درصد از کاربران گوشی های هوشمند در کل دنیا را به خود اختصاص داده اند.

تعداد کاربران گوشی های اندروید و آی او اس در ایران

تعداد اپلیکیشن های موبایلی اندروید و iOS نیز با یکدیگر متفاوت است. با توجه به این که تعداد کاربران اندروید و تعداد گوشی های آن بیشتر از iOS می باشد؛ بنابراین تعداد اپلیکیشن های ساخته شده برای آن نیز بیشتر می باشد. این موضوع می تواند هنگام خرید گوشی برای کاربران مهم باشد و فرد گوشی را خریداری نماید که تعداد برنامه های ساخته شده برای آن بیشتر باشد.

پیشتازی اندروید تنها به کل دنیا اختصاص ندارد و در ایران نیز سیستم عامل اندروید از iOS پیشی دارد. این آمارگیری به طور اختصاصی برای کشورهای مختلف دنیا نیز ارائه شده است و در آن آمار کاربران سیستم عامل گوشی های هوشمند در ایران نیز مشخص شده است. طبق این آمار در سال ۱۳۹۵ کاربران تلفن های همراه اندرودی در ایران برابر ۸۷٫۳ درصد و تعداد کاربران iOS یا همان اپل برابر ۷٫۸۶ درصد بوده است. در سال ۱۳۹۷ اما اندروید رشدی چند درصدی داشته و در ایرانی کاربران اندروید به حدود ۸۹ درصد و کاربران آیفون به حدود ۱۰ درصد رسیده اند.

یک نکته مهم در خصوص سیستم عامل iOS و گوشی های اپل در کشور ما این است که این گوشی ها در ایران جزء گوشی های لوکس به حساب می آیند و درصد پایینی از کاربران از آن استفاده می کنند. شاید قیمت بالای آن در قبال میزان ارائه خدمات یکی از دلایل این موضوع باشد. در حالی که اندروید چنین نیست و گوشی هایی با قیمت بسیار پایین از این سیستم عامل استفاده می کنند.

از این رو بیشتر بازی سازان (ایران و خارجی ) بیشتر از همه روی بازی های سرگرم کننده موبایلی کار می کنند و شرکت هایی بزرگ نیز برای موبایل برخی از بازی های خود را توسعه می دهند

نمونه : 

  • شرکت Electronic Arts که نسخه اندرویدی بازی Need for Speed : Most Wanted رو منتشر کرد...
  •  بازی PUBG Mobile که قبل از این نسخه نسخه ویندوزی اش ترکانده بود (بعدا نقدش می کنیم)
  • بازی Call of Duty که برای اندروید می توان به نسخه های Moblile و Stric Team اشاره کرد
  • و...

در واقع بازی های اندرویدی و ای او اس برای شرکت ها سود بیشتری دارند ...

برچسب‌ها

تا حالا۱ تا نظر داشتیم!

گیم تاژ | Game Taj
ممنون بازی های خیلی خوبی بود
۲۵ ارديبهشت ۹۹
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی